SEDEF HASTALIĞI

Sedef hastalığı genellikle bir cilt hastalığı olarak düşünülür, ancak aslında bir otoimmün durumdur.

Bağışıklık sisteminin aşırı aktivitesi cilt hücrelerinin hızla çoğalmasına, kabarık, kalınlaşmış, kuru, kırmızı lekeler oluşturmasına neden olduğunda ortaya çıkar.

Sedef hastalığı ile ilişkili iltihaplanma, bazı insanlarda ağrılı ve iltihaplı eklemlere yol açan psoriatik artrite neden olabilir.

Sedef hastalığının artık gastrointestinal inflamasyon ve mikrobiyomun disbiyozu ile güçlü bağlantıları olduğu anlaşılmıştır.

Nedeni henüz tam olarak açıklanamamıştır, ancak araştırmalar sedef hastalığı, psoriatik artrit ve inflamatuar barsak hastalığı arasında bir ilişki olduğunu ortaya çıkarmıştır.

Bu nedenle sedef hastalığını, altta yatan nedeni tedavi ederken cilt durumunuza daha kalıcı bir çözüm sunan bütünsel bir tüm vücut yaklaşımıyla tedavi gerekir.

Sedef hastalığı tedavisin aşağıdaki noktalar önemlidir:

Sağlıklı mikrobiyom dengesini

Gastrointestinal sistemin bakteriyel disbiyozu, sedef hastalığı da dahil olmak üzere kronik inflamatuar cilt bozuklukları ile ilişkilidir.

Araştırmalar, probiyotiklerin mikrobiyomdaki yararlı bakterileri geri kazandırarak sedef hastalığı ve diğer cilt bozukluklarını tedavi etme potansiyeline sahip olduğunu bulmuştur.

Bir anti-inflamatuar diyet

Geleneksel tedaviler, beslenmenin önemli terapötik potansiyelini ve bir gıdanın sedef hastalığı üzerinde olumsuz veya yararlı bir etkiye sahip olma yeteneğini göz ardı eder.

Rafine karbonhidratlar, şeker, süt ürünleri, işlenmiş gıdalar ve suni içerikler gibi iltihaplı gıdalar sedef hastalığını kötüleştirme potansiyeline sahip olabilir.

Sızma zeytinyağı, balık, kabuklu yemişler ve avokado gibi sağlıklı yağların yanı sıra taze, organik sebze ve meyveler gibi yüksek oranda sağlıklı yağlar içeren bir Akdeniz diyetinin sedef hastalığı semptomlarını azaltmaya yardımcı olduğu gösterilmiştir.

Besin takviyeleri

Sağlıklı cilt, eksiklikler, azalan sindirim fonksiyonu, stres, güneş hasarı, yaş ve mikrobiyom dengesizlikleri sonucunda tükenebilen hassas bir besin ve mineral dengesi gerektirir.

Bazen yediğimiz yiyecekler, ihtiyacımız olan tüm besinleri elde etmek için yeterli olmayabilir.

Bireysel besin düzeylerini değerlendirilip ve sedef hastalığı semptomlarını azaltmak için esansiyel yağ asitleri, çinko, D vitamini ve C vitamini gibi takviyeler veya sindirimi ve enzimatik aktiviteyi iyileştirmek için mide desteği sağlayabilir.

Toksin maruziyeti

Sedef hastalığı olan kişiler genellikle parfüm ve cilt bakımından, yıkama tozu, oda spreyi ve temizlik ürünlerine kadar her şeydeki kokulara karşı çok hassastırlar.

Yapay kokular sadece cildi ağırlaştırmaz, aynı zamanda karaciğerde ve kanda toksik birikime neden olabilir.

Sedef alevlenmelerini potansiyel olarak tetikleyebilecek diğer çevresel toksinler arasında kozmetikler, alkol, duman, dumanlar, ağır metaller, plastik ve toz bulunur.

Stresi yönetmek

Stres, vücutta kurdeşen ve egzama da dahil olmak üzere bir dizi deri döküntüsüne neden olabilen ve tetikleyebilen bir inflamatuar yanıt oluşturur.

Çalışmalar, stresin sedef hastalığının hem başlangıcı hem de alevlenmesi için bir tetikleyici olduğunu ve stres seviyelerini azaltmak ve yönetmek için adımlar atılması gerektiğini bulmuştur.

Uykuya öncelik vermek

Araştırmalar, sedef hastalığı olan kişilerin, durumu olmayanlara göre daha düşük uyku kalitesi yaşadıklarını bulmuştur.

Uyku, cilt sağlığını destekleyen hücresel onarım ve detoksifikasyon süreçleri için kritik olduğundan, ancak sedef hastalığının rahatsızlığı uyumayı zorlaştırabileceğinden, bu sinir bozucu bir döngü yaratır.

Şimdi sizden duymak istiyorum.

Sedef hastalığınız var mı?

Çözüm için neler yapıyorsunuz?

Lütfen aşağıya bir yorum ekleyerek düşüncelerinizi paylaşın.

Sağlıkla kalın!

Sağlığını geri kazanmak için vakit kaybetmeden harekete geçin!

Resim
fonksiyonel tıp, fonksiyonel tıp nedir, sağlıklı beslenme, aroma terapi, online tedavi, online randevu, online muayene, uzaktan tedavi, eliminasyon diyeti, ketojenik diyet, gaps diyeti, paleo diyeti, taş devri diyeti, if diyeti, aralıklı oruç, diyet, bes
Cumhuriyet Mah. Yağmur Sok. No: 14B Daire: 12 Nilüfer/BURSA
dribrahimgull@gmail.com